21 Σεπτεμβρίου 2012

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)

Παρουσίαση
Υπάρχουν αλληλεπιδράσεις μεταξύ της εκπαίδευσης, της επιστήμης και του πολιτισμού. Οι περισσότεροι άνθρωποι ελπίζουν ότι τα παιδιά που μαθαίνουν τις φυσικές επιστήμες θα επηρεαστούν από αυτά που μαθαίνουν και ότι τα μαθήματα από τη σχολική τάξη των φυσικών επιστημών θα "περάσουν", στους τρόπους σκέψης των παιδιών για προσωπικά και κοινωνικά θέματα και θα συμβάλουν στις παγκόσμιες απόψεις τους και τελικά στον πολιτισμό. Αν η διδασκαλία των φυσικών επιστημών γίνεται σωστά, αυτό το "πέρασμα" θα έχει θετικά αποτελέσματα, σε αντίθετη όμως περίπτωση τα αποτελέσματα θα είναι αρνητικά. Αλλά φυσικά, συχνά δεν υπάρχει κανένας επηρεασμός και αλλαγή, στον τρόπο σκέψης των μαθητών - δεν υπάρχει κανενός είδους αποτέλεσμα - μερικά χρόνια πριν αποδείχθηκε περίτρανα ότι η πίστη στην αστρολογία ήταν ανεπηρέαστη από την ολοκλήρωση μιας βαθμίδας στην αμερικανική εκπαίδευση για τις φυσικές επιστήμες. Ένα σημαντικό ζήτημα στις πολυπολιτισμικές συζητήσεις για τις φυσικές επιστήμες είναι ο βαθμός στον οποίο πρέπει να υπάρξει επηρεασμός από την επιστήμη στις θρησκευτικές, κοινωνικές και παραδοσιακές πεποιθήσεις και πρακτικές. (Από την εισαγωγή της έκδοσης).
Περιεχόμενα

Εισαγωγή των επιμελητών της αγγλικής έκδοσης ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ Ιστορία της επιστήμης, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού
1. J.L. HEILBRON: Η ιστορία στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, με διηγήσεις που εφιστούν την προσοχή όσον αφορά, την εναρμόνιση της μέτρησης με τη θεωρία
2. ALBERTO CORDERO: Επιστημονικός πολιτισμός και δημόσια εκπαίδευση
3. PETER MACHAMER: Ο Galileo και η ρητορική της σχετικότητας
4. F. JAMES RUTHERFORD: Ενισχύοντας τη διδασκαλία της ιστορίας των φυσικών επιστημών, στην αμερικανική εκπαίδευση
5. RON GOOD και JAMES SHYMANSKY: Η φύση του Επιστημονικού Εγγραμματισμού στα Benchmarks και Standards: Μεταμοντέρνα / Θεωρία της Σχετικότητας της Γνώσης ή Σύγχρονος / πραγματισμός;
6. ROBERT N. CARSON: Το επικό διήγημα του διανοητικού πολιτισμού σαν πλαίσιο διδακτικής συνοχής
7. HSINGCHI A. WANG και WILLIAM H. SCHMIDT: Η ιστορία, η φιλοσοφία και η κοινωνιολογία της επιστήμης στην εκπαίδευση για τις φυσικές επιστήμες: Αποτελέσματα από την τρίτη διεθνή μελέτη Μαθηματικών και Φυσικών επιστημών
Λεπτομέρειες
Εκδότης
ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Πρόλογος
MATTHEWS MICHAEL
Μετάφραση
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΡΗΣ
Επιμέλεια
ΣΕΡΟΓΛΟΥ ΦΑΝΗ, BEVILACQUA FABIO, GIANNETTO ENRICO