Αγαπητοί γονείς,
Αναρωτιέστε σε τι ωφελεί η εκμάθηση των όρων της γραμματικής με τη μορφή ερωτήσεων.
Σύμφωνα με τους ειδικούς στην εκμάθηση της γλώσσας και της γραμματικής όσο είναι μικρό το παιδί στις μικρές τάξεις, λόγω της αυξημένης του ικανότητας να αποστηθίζει, προσπαθούμε να αυξήσει το λεξιλόγιό του με όσο το δυνατό περισσότερους γραμματικο-συντακτικούς όρους κι ας μην καταλαβαίνει ακόμη το νόημά τους και τη σύνδεσή τους με το κείμενο. Ταυτόχρονα οι δάσκαλοι/ες των τάξεων, κάνουν καθημερινά εφαρμογή των όρων και κανόνων στα κείμενα που διδάσκουν. Αυτό είναι μια πολύχρονη διαδικασία που ονομάζεται Κειμενοποίηση Γραμματικής & Συντακτικού, καθώς είναι συχνά επίπονη και χρονοβόρα και απαιτεί υπομονή από μέρους των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Αναρωτιέστε σε τι ωφελεί η εκμάθηση των όρων της γραμματικής με τη μορφή ερωτήσεων.
- Γιατί να τους μάθει το παιδί μου αφού δεν τους κατανοεί; Αυτό δεν είναι παπαγαλία; Εγώ διαβάζοντας το παιδί μου κάνω τους όρους περισσότερο κατανοητούς, τους αλλάζω και τους λέω με πιο απλά λόγια.
Σύμφωνα με τους ειδικούς στην εκμάθηση της γλώσσας και της γραμματικής όσο είναι μικρό το παιδί στις μικρές τάξεις, λόγω της αυξημένης του ικανότητας να αποστηθίζει, προσπαθούμε να αυξήσει το λεξιλόγιό του με όσο το δυνατό περισσότερους γραμματικο-συντακτικούς όρους κι ας μην καταλαβαίνει ακόμη το νόημά τους και τη σύνδεσή τους με το κείμενο. Ταυτόχρονα οι δάσκαλοι/ες των τάξεων, κάνουν καθημερινά εφαρμογή των όρων και κανόνων στα κείμενα που διδάσκουν. Αυτό είναι μια πολύχρονη διαδικασία που ονομάζεται Κειμενοποίηση Γραμματικής & Συντακτικού, καθώς είναι συχνά επίπονη και χρονοβόρα και απαιτεί υπομονή από μέρους των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
- Γιατί το παιδί μου όταν γράφει σκέφτομαι και γράφω ή προτάσεις δυσκολεύεται να γράφει σωστά και ορθογραφημένα;
- Να δώσει στη πρόταση το περιεχόμενο που θέλει ακολουθώντας τις συντακτικές δομές που του ζήτησε ο εκπαιδευτικός.
- Να συνδέσει τις προτάσεις μεταξύ τους.
- Να κρατηθεί στο θέμα.
- Να δημιουργήσει παραγράφους. (πρόλογο-κυρίως θέμα-επίλογο κ.λ.π.)
- Να εφαρμόσει όλους τους κανόνες γραμματικής (κεφαλαία, σημεία στίξης, κ.λ.π.).
- Να βρει τις κατάλληλες λέξεις ώστε να αποδώσει σωστά το νόημα αυτού που θέλει.
- Ο δάσκαλος του παιδιού μου γιατί δεν τα διορθώνει όλα τα ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη;
- Του δίνουμε ευκαιρίες να λέει μόνο τις προτάσεις σωστά, χωρίς να το διακόπτουμε ή να τις λέμε εμείς.
- Θυμίσουμε στο παιδί προσωπικές εμπειρίες σχετικές με το θέμα.
- Το ενθαρρύνουμε να δανείζεται βιβλία και να διαβάζει ό,τι το ενδιαφέρει.
- Ακούμε με υπομονή το παιδί μας όταν προσπαθεί να πει την άποψή του και τις εμπειρίες του.
- Πλουτίζουμε τις εικόνες κι εμπειρίες τους με ταξίδια και ευκαιρίες για οικογενειακή ψυχαγωγία και επικοινωνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου