Το 2009 είχα τη χαρά και την ευκαιρία να βρεθώ στο Ελσίνκι με μια μικτή ομάδα εκπαιδευτικών από το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και του Καποδιστριακού στα πλαίσια του HIPST (Ιστορία και φιλοσοφία της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών). Ζήτησα και επισκέφτηκα γυμνάσια και δημοτικά της πόλης. Παντού ηρεμία & πολιτισμός. Επισκέπτες εκπαιδευτικοί από Νορβηγία, Ιταλία και Χονγκ-Κόνγκ, προσπαθούσαν ν' αντιληφθούν τους λόγους που οδήγησαν το εκπαιδευτικό σύστημα αυτής της χώρας στην κορυφή των θέσεων του διαγωνισμού PISA (Programe International Student Assessment). Αυτά που εμένα μου έκαναν εντύπωση είναι τρία:
Α. Ο κοινωνικός μισθός που απολαμβάνουν οι Φιλανδοί (δηλαδή ο μαθητής θα σιτιστεί στο σχολείο, θα αθληθεί, θα κάνει την ξένη γλώσσα του, θα ολοκληρώσει σχεδόν όλες τις σχολικές του εργασίες στο σχολικό χώρο και θα γυρίσει στο σπίτι για ξεκούραση). Φαντάζεστε την ηρεμία της οικογένειας.
Β. Τα σχολικά βιβλία γράφονται από εκπαιδευτικούς της πράξης!! και
Γ. Οι πραξιακές δεξιότητες και οι μαθησιακές ευκαιρίες είναι τόσο πολυποίκιλες που προσεγγίσουν κάθε μαθησιακό προφίλ.
Γιατί όχι κι εμείς;
Παπαδόπουλος Πάρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου