3 Ιουλίου 2014

Αλλαγές στο νόμο για την αξιολόγηση δε θα γίνουν όποια κι αν είναι τα προβλήματα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
«Όποια και να είναι τα προβλήματα  αλλαγές στη νομοθεσία για την αξιολόγηση  δε θα γίνουν».
Αυτό ξεκαθάρισε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος στην  πολύωρη σύσκεψη   τους θεσμικά επικεφαλής της Εκπαίδευσης από τους τέσσερις Νομούς της Κρήτης. Συγκεκριμένα με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης και τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας καθώς και τους Προϊστάμενους Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.
  «Δεν είναι δυνατό να υπάρξει εκπαιδευτικός, πολιτικός, διοικητικός υπάλληλος που να μπορεί να πει στην ελληνική κοινωνία ότι δεν θα κάνει αξιολόγηση» τόνισε ο κ. Λοβέρδος και υπογράμμισε τα εξής:
Α. Ο νόμος την ορίζει. Την όρισε με διατάξεις, που για κάποιες από αυτές υπάρχει δυσαρέσκεια. Η δυσαρέσκεια μετατρέπεται σε ένα κράτος δικαίου και η Ελλάδα έχει ελεύθερες τις προσφυγές στην δικαιοσύνη, αλλά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην εφαρμοστεί ο θεσμός της αξιολόγησης.
Β.Υπάρχουν, όμως, προβλήματα, όπως ενημερώνομαι, στην πρώτη φάση της αξιολόγησης. Γι' αυτό είμαστε εδώ. Ο κ. Περιφερειακός Διευθυντής προσέθεσε στην ατζέντα της συζήτησης και την αξιολόγηση. Με βάση τα προβλήματα που θα μας αναφερθούν θα δούμε περί τίνος πρόκειται. Όποια και να είναι τα προβλήματα αλλαγές στη νομοθεσία δε θα γίνουν.
Στην έναρξη της συζήτησης τέθηκε η γενική στόχευση του υπουργού με πρώτο το στόχο για εύρυθμη εκκίνηση της νέας σχολικής περιόδου στις 11 Σεπτεμβρίου και στη συνεχεία δόθηκε ο λόγος στους παρευρισκόμενους οι οποίοι εξέθεσαν πλήρως θέματα προτεραιότητας και άμεσου ενδιαφέροντος τους. Οι κ.κ. Διευθυντές αφού ευχαρίστησαν τον Υπουργό για την παρουσία του και την πρωτοβουλία για τη συγκεκριμένη συνάντηση, που τους παρείχε τη δυνατότητα έκθεσης του συνόλου των προβλημάτων σε πρώτο πρόσωπο, ανέπτυξαν αναλυτικά θέματα γενικού αλλά και τοπικού ενδιαφέροντος. Ο υπουργός απάντησε στις τοποθετήσεις και δεσμεύτηκε για επανάληψη της πρωτοβουλίας, μια και η συνεχής αμφίδρομη ενημέρωση και επικοινωνία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης με την ηγεσία του Υπουργείου αποτελεί πολιτική επιλογή αλλά και μέθοδο εργασίας για την επίλυση των θεμάτων. Ο Υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση πως η ελληνική κοινωνία στο σύνολο της πρέπει να καταστεί κοινωνός της κατάστασης στην όποια βρίσκεται η Παιδεία και για το σκοπό αυτό θα ενημερώσει την Κυβέρνηση στο υψηλότερο επίπεδο.
Μετά το τέλος της συζήτησης, ο υπουργός αποδέχτηκε αίτημα για συνάντηση ενημέρωσης με ομάδα εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα καθώς και μελών συνδικαλιστικών οργανώσεων του Ηρακλείου. Άκουσε τα αιτήματα τους, διαπίστωσε σημεία συμφωνίας αλλά και διάστασης και δήλωσε πως σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία θα εργαστεί προκειμένου να θεραπευτούν τυχόν διαπιστωμένες δυσλειτουργίες και να ολοκληρωθούν με τον πιο εύρυθμο τρόπο όλες οι διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Εν συνεχεία ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος, απάντησε σε ερωτήματα εκπροσώπων των μέσων μαζικής ενημέρωσης για τα εξής θέματα:
    Για την χωρίς προβλήματα έναρξη του νέου σχολικού έτους: «Ήδη είναι γνωστό ότι τα βιβλία μοιράζονται. Ενημερώνομαι ότι θα υπάρξει μία μικρή καθυστέρηση σε βιβλία ειδικών μαθημάτων, σε ειδικά σχολεία, αλλά θα είναι περιορισμένης  έκτασης πρόβλημα. Φαίνεται ότι μέσα στον μήνα Ιούλιο θα έχουν πάει όλα τα βιβλία στα σχολεία. Για το προσωπικό θα είναι πιο μεγάλο πρόβλημα σε ότι αφορά τα κενά και τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό επιβάλλει πολύ γρηγορότερα να έχουμε πάρει τις αποφάσεις, να έχουμε δώσει λύσεις. Η φιλοδοξία μας είναι και γι' αυτό είμαστε εδώ, στις 11 Σεπτεμβρίου τα περισσότερα αν όχι όλα θέματα να βρίσκονται σε τάξη.  Η υποχρέωσή μας είναι σήμερα, με περιορισμένους πόρους, με λιγότερους πόρους, να αντιμετωπίζουμε μεγαλύτερες ανάγκες. Υπήρχε αναμονή για 6.500 συνταξιοδοτήσεις, οι οποίες, όμως, τελικά ξεπερνούν τις 9.000. Αυτό αντιλαμβάνεστε ότι μεγεθύνει το πρόβλημα. Η πολιτική ηγεσία δεν είναι στην θέση της για να λέει τα προβλήματα, αλλά για να τα λύνει. Άρα με λιγότερα χρήματα και με μεγαλύτερες ανάγκες θα κινηθούμε και θα προσπαθήσουμε να είμαστε έτοιμοι».