12 Μαρτίου 2014

Κι όμως κινείται...

Τελευταία αναδεικνύονται φωνές ανθρώπων που στο χώρο της εκπαίδευσης θεωρούν πως αν καταγράψουν τη μαζικότητα της αντίδρασης αυτομάτως κι a priori αποδεικνύουν το δίκιο των θέσεών τους. "Οι πολλοί έχουν πάντα το δίκιο με το μέρος τους.. Είμαστε χιλιάδες και θα σταματήσουμε τα μέτρα που εξοντώνουν και και και....." Στα ιστορικά σταυροδρόμια γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι που αντιτάχθηκαν στους πολλούς και ας ένιωθαν λίγοι αριθμητικά ήταν εκείνοι που έφεραν την άνοιξη της σκέψης και την αναγέννηση. Κέπλερ, Κοπέρνικος Γαλιλαίος.... Ο Γαλιλαίος τόλμησε να αντιταχθεί στην παραδεδεγμένη διδασκαλία, δημιούργησε πολλούς εχθρούς, και τον θεώρησαν αιρετικό. Η σύγκρουσή του με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία αναφέρεται πολλές φορές ως παράδειγμα σύγκρουσης της εξουσίας με την ελευθερία της σκέψης. Ποια είναι σήμερα η ανάλογη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία και το κατεστημένο; Ποιοι είναι αυτοί που για χρόνια ως συστημικές υπάρξεις είχαν συνηθίσει να έχουν τον έλεγχο στην εκπαίδευση. Αποσπάσεις, τοποθετήσεις και κρίσεις διευθυντών σχολείων, ήταν τα λατρεμένα πεδία ενίσχυσης της ύπαρξής τους. Έτσι κυλούσε και κυλά ακόμη ο καιρός του φεουδάρχη εκείνου συνδικαλιστή που θεωρούσε πως διευθύνει αγέλη προβάτων για κούρεμα. Υπάρχουν  εξαιρετικοί συνάδελφοι συνδικαλιστές που γνωρίζουν και λειτουργούν προς το συμφέρον όλων. Όμως δυστυχώς συνεχίζουν κάποιοι να αισθάνονται ότι τα προπύργιά τους χάνονται. Ένα παράδειγμα η αυτονόητη κατάργηση της συνδικαλιστικής άδειας για τις αρχαιρεσίες των συλλόγων την οποία μόνοι μας θα έπρεπε να  διεκδικήσουμε στα πλαίσια του δημόσιου απολογισμού.  Σήμερα η αποτύπωση της πραγματικότητας της σχολικής μονάδας  (ΑΕΕ) αναδεικνύεται  πεδίον δόξης και νεκρανάστασης κάποιων που αισθάνονται ότι θα χάσουν το καρνέ με τα τηλέφωνά τους. Είναι οι ίδιοι που πάγωσαν την περιγραφική αξιολόγηση του μαθητή & της μαθήτριας (ενώ ισχύει και παιδαγωγικά είναι ορθή) και συνεχίζουν να πιστεύουν ότι θα βρίσκονται σ' ένα γεωκεντρικό σύστημα όπου οι ίδιοι θα είναι το κέντρο του εκπαιδευτικού κόσμου. Κι όμως κινείται.....

Σχόλια
1.  Κωνσταντίνος Ραμπίδης
 Εξαιρετικό. Υποδειγματική αναλυτική και αναλογική προσέγγιση. Ένα καθεστώς συναλλασσόμενης εξουσίας που αντιστέκεται στη "χρεωκοπημένη" λειτουργία του.
2. Ανδρέας Πούλος
 Αγαπητέ Πάρη,
      Είναι οι ίδιοι που το 2010 παρότρυναν με ανακοινώσεις τους να μην καταγραφούν οι εκπαιδευτικοί μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος του Υπουργείου Εσωτερικών στο πλαίσιο καταγραφής των δημοσίων υπαλλήλων.
       Βεβαίως, δεν γνωρίζω κάποιον από αυτούς να μην έχει καταγραφεί στο ηλεκτρονικό σύστημα και δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοιο άτομο.
Η στάση αυτή έχει στοιχεία ανηθικότητας, όταν καλείς να μην κάνει κάτι, δεν μπορείς εσύ να το κάνεις. Υπάρχει τραγική αντίφαση λόγων και έργων σε αυτή την χώρα.
         Υποθέτω, ότι και εσύ γνωρίζεις τις προτάσεις μίας συνδικαλιστικής παράταξης, να αξιολογηθούν στις επόμενες κρίσεις οι σχολικοί σύμβουλοι από τους αιρετούς, ανάλογα με τη στάση τους στο θέμα της Α.Ε.Ε. Άλλη μία τραγική αντίφαση. Μοιάζει με εκείνα τα συνθήματα στους τοίχους που γράφουν "μην γράφετε στους τοίχους".  Από μυαλό, κορμάρα.

3. Νικόλαος Σαλτερής
Όπως είπα και σήμερα στη ΓΣ της ΠΕΣΣ, το διακύβευμα δεν είναι η αξιολόγηση και τα επιχειρήματα υπέρ ή κατά, αλλά η εξουσία. Και αυτοί που για δεκαετίες εξουσιάζουν την εκπαιδευτική κοινότητα δεν έχουν καμιά όρεξη να σταματήσουν να το κάνουν. 
4.  Βασίλης Εφόπουλος
 Και νόμιζα ότι ήμουν μόνος ... ευτυχώς για μένα υπάρχει ο Πάρης, ο Ανδρέας, ο Νίκος, ο Κώστας ...