22 Σεπτεμβρίου 2013

Πιστοποιητικά παιδαγωγικής & διοικητικής επάρκειας

Το περιεχόμενο και η διαδικασία παρακολούθησης του ειδικού
προγράμματος για την απόκτηση Πιστοποιητικού Διοικητικής επάρκειας και την απόκτηση Πιστοποιητικού Καθοδηγητικής επάρκειας εκπαιδευτικών του N. 3848/10 (71Α) «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού−καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις», προβλέπει κοινή απόφαση των υπουργείων Παιδείας, Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Ειδικότερα, η απόφαση, έχει ως εξής:
 Άρθρο 1 : Τα πιστοποιητικά διοικητικής και καθοδηγητικής επάρκειας, που απαιτούνται για την επιλογή σε θέσεις σχολικών συμβούλων διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων ΚΕ.ΔΔΥ και διευθυντών σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις παρ. 9 του άρθρου 11 του Ν. 3848/2010, χορηγούνται ύστερα από επιτυχή παρακολούθηση αντίστοιχου ειδικού προγράμματος στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ).
Άρθρο 2: Προϋποθέσεις και διαδικασία εισαγωγής στα προγράμματα 1. Κατά την πρώτη εφαρμογή της παραπάνω διάταξης του άρθρου 11, θα λειτουργήσουν ταχύρρυθμα προγράμματα στα οποία θα συμμετάσχουν υποχρεωτικά: α) στο πρόγραμμα για την απόκτηση πιστοποιητικού διοικητικής επάρκειας οι υπηρετούντες διευθυντές διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι επόμενοι σε καθένα από τους ισχύοντες αξιολογικούς πίνακες, σε ποσοστό 30% του συνόλου των υπηρετούντων, β) στο πρόγραμμα για την απόκτηση πιστοποιητικού καθοδηγητικής επάρκειας οι υπηρετούντες σχολικοί σύμβουλοι πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι επόμενοι σε καθένα από τους ισχύοντες πίνακες, σε ποσοστό 30% του συνόλου των υπηρετούντων. 2. Στη συνέχεια και κατά την εξέλιξη των προγραμμάτων τα παραπάνω ταχύρρυθμα προγράμματα θα ακολουθήσουν «εκτεταμένα προγράμματα» στα οποία θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέγονται με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που προβλέπονται στις επόμενες παραγράφους…….
…… Άρθρο 4: Στόχος και περιεχόμενο του προγράμματος για το πιστοποιητικό καθοδηγητικής επάρκειας 1. Στόχος του πιστοποιητικού καθοδηγητικής επάρκειας είναι η απόκτηση εκείνων των γνώσεων και των δεξιοτήτων που θα καταστήσουν τους συμμετέχοντες συμβούλους ικανούς να ασκήσουν αποτελεσματικότερα τα καθήκοντά τους. 2. Ο ως άνω στόχος επιτυγχάνεται μέσα από τη θεωρητική εκπαίδευση ενενήντα έξι ωρών (96) και την πρακτική άσκηση των συμμετεχόντων συμβούλων διάρκειας ογδόντα (80) ωρών 3. Το πρόγραμμα της θεωρητικής εκπαίδευσης περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενδεικτικές θεματικές ενότητες:
• Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στην εκπαίδευση
• Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης ως σύγχρονου Οργανισμού−Οργάνωση και διοίκηση εκπαιδευτικού έργο
• Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση
• Εκπαιδευτική Πολιτική− Η ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση
• Συμβουλευτική υποστήριξη στην εκπαίδευση
• Αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων. Εργαλεία και τεχνικές. 3
 Άρθρο 5: Διάρκεια, τρόπος και διαδικασία παρακολούθησης των ειδικών προγραμμάτων 1. Κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου οι εκπαιδευτικοί της παραγράφου 1 του άρθρου 2 θα παρακολουθήσουν μόνο το πρόγραμμα θεωρητικής εκπαίδευσης, που θα έχει διάρκεια 96 διδακτικές ώρες. 2. Στη συνέχεια και κατά την εξέλιξη των προγραμμάτων οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα παρακολουθούν πρόγραμμα θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, διάρκειας 176 ωρών συνολικά. 3. Η υλοποίηση των προγραμμάτων θα επιδιωχθεί να γίνεται σε ημέρες και ώρες που δε θα λειτουργούν τα σχολεία ή οι υπηρεσίες, ώστε να μην παρακωλύεται η άσκηση των διδακτικών ή των διοικητικών καθηκόντων των συμμετεχόντων. 4. Τα θεωρητικά μαθήματα και η παρουσίαση των εργασιών θα πραγματοποιούνται σε χώρους που θα ορίζονται από το ΕΚΔΔΑ.